Ordinador portàtil દોર પોસ્ટ કરનાર: Ángel Espinosa Gadea
|
Bon dia a tothom,
Estic pensant a comprar un ordinador portàtil per poder moure'm a voluntat a casa meva sense dependre de cables ni fils.
D'altra banda, les pantalles que tenen em semblen més o menys petitones (14 o 15 TFT o no sé què), per escriure-hi s'hi ha d'estar molt a prop de la pantalla i penso que això pot tenir repercussions visuals i, en darrer lloc, el rectangle tàctil aquell de què disposen en comptes del ratolí no m'acaba de fer el pes (encara qu... See more Bon dia a tothom,
Estic pensant a comprar un ordinador portàtil per poder moure'm a voluntat a casa meva sense dependre de cables ni fils.
D'altra banda, les pantalles que tenen em semblen més o menys petitones (14 o 15 TFT o no sé què), per escriure-hi s'hi ha d'estar molt a prop de la pantalla i penso que això pot tenir repercussions visuals i, en darrer lloc, el rectangle tàctil aquell de què disposen en comptes del ratolí no m'acaba de fer el pes (encara que sempre es pot endollar un ratolí clàssic i llestos)... què en penseu, com han estat les vostres experiències amb ordinadors portàtils?
Salutacions
[Edited at 2003-09-17 13:05] ▲ Collapse | | |
Hola Àngel,
A mi personalment no em convencen com a eina de treball diària. Estic acostumada a treballar amb una pantalla força gran, amb teclat ergonòmic dividit en dues parts i amb ratolí sense cable.
L’ordinador portàtil acostuma a tenir la pantalla bastant petita (tot i que curiosament, no fa gaires dies, en vaig veure un amb una pantalla gegant), el teclat també és més petit que els normals i “d’una sola peça” i el rectangle tàctic i jo som del tot inc... See more Hola Àngel,
A mi personalment no em convencen com a eina de treball diària. Estic acostumada a treballar amb una pantalla força gran, amb teclat ergonòmic dividit en dues parts i amb ratolí sense cable.
L’ordinador portàtil acostuma a tenir la pantalla bastant petita (tot i que curiosament, no fa gaires dies, en vaig veure un amb una pantalla gegant), el teclat també és més petit que els normals i “d’una sola peça” i el rectangle tàctic i jo som del tot incompatibles (quan l’utilitzo sempre hi connecto el ratolí).
Jo faig servir el portàtil esporàdicament, quan baixo a casa dels meus pares, i llavors sí que agraeixo el fet de tenir-lo perquè em puc endur tots els arxius tal qual ho tinc organitzat aquí a Holanda. (Algun avantatge han de tenir, no?)
La meva opinió és, doncs, que com a eina de treball diària no me’l compraria perquè li veig més desavantatges que avantatges però això és, evidentment, una opinió molt personal.
Ja ens explicaràs què has decidit. Molta sort!
Ariadna ▲ Collapse | | | pilargomez સ્પેન Local time: 20:42 જર્મન થી સ્પેનીશ + ... Cap problema | Sep 17, 2003 |
Jo tinc un ordinador portàtil i no m'ha donat cap problema. La pantalla és de 15 TFT (però jo no note una gran diferència amb els ordinadors de sobretaula). La cosa del ratolí tampoc es problema perquè pots instalar el ratolí i utilitzar-lo segons et convenga.
El que tens que valorar és que siga útil: si t'estaràs movent d'un lloc a un altre o, simplement, per comoditat dins de la casa. Per exemple, jo me'l vaig comprar perquè faig viatges a Alemanya sovint i m'agrada portar-me... See more Jo tinc un ordinador portàtil i no m'ha donat cap problema. La pantalla és de 15 TFT (però jo no note una gran diferència amb els ordinadors de sobretaula). La cosa del ratolí tampoc es problema perquè pots instalar el ratolí i utilitzar-lo segons et convenga.
El que tens que valorar és que siga útil: si t'estaràs movent d'un lloc a un altre o, simplement, per comoditat dins de la casa. Per exemple, jo me'l vaig comprar perquè faig viatges a Alemanya sovint i m'agrada portar-me el meu "cap".
El que també has de valorar és per què el vols, si et mereix la pena gastar més diners per un portàtil que et donarà menys prestacions que un ordinador de sobretaula normal pel mateix preu.
Bé, espere que t'haja sigut d'ajuda.
Un salut des d'Alacant.
Pilar. ▲ Collapse | | | RosaT સ્પેન Local time: 20:42 અંગ્રેજી થી કેટલાન + ... Depèn de si vols substituir o complementar | Sep 17, 2003 |
Jo sempre havia tingut i treballat amb ordinadors de tradicionals. Ara fa més d'un any que treballo exclusivament amb un portàtil, perquè vaig pensar que, estant "de pas" a Anglaterra, em convenia més que un ordinador de taula.
La veritat és que tens raó quant al ratolí integrat. Mai no m'hi he acostumat i mai el faig servir (et compres un ratolí extern USB i la mar de bé). Les pantalles, doncs depèn. Si estàs acostumat a 17 polzades o més, et semblarà petit. Però amb ... See more Jo sempre havia tingut i treballat amb ordinadors de tradicionals. Ara fa més d'un any que treballo exclusivament amb un portàtil, perquè vaig pensar que, estant "de pas" a Anglaterra, em convenia més que un ordinador de taula.
La veritat és que tens raó quant al ratolí integrat. Mai no m'hi he acostumat i mai el faig servir (et compres un ratolí extern USB i la mar de bé). Les pantalles, doncs depèn. Si estàs acostumat a 17 polzades o més, et semblarà petit. Però amb 15 polzades jo trobo que n'hi ha més que suficient per a les meves necessitats (no haig de treballar amb gràfics i coses així, normalment). Pensa que no fa tant l’estàndard del portàtil eren 12 polzadetes de no res.
D'altra banda, ara trobo que una bona pantalla de portàtil és molt millor que un monitor estàndard, per mi. Els meus ulls noten la diferència i ara em costa posar-me davant d'un monitor dels de tota la vida.
Té pros i contres, i depèn molt de per a què el vulguis. També és una qüestió de costums. La meva experiència és que, si tries molt, molt bé, avui dia pots trobar portàtils increïblement potents i molt còmodes quant al teclat. Ara es fan portàtils pensats per a substituir als ordinadors de taula, ja no són "pitjors". No vull fer propaganda perquè sí, però el meu Acer Aspire té el teclat portàtil més còmode, amb diferència, que he fet servir mai. Mai m'havia acostumat tan de pressa al teclat d'un portàtil.
El tema és, si no et gastes força calés, aconseguiràs un ordinador que probablement serà menys potent i eficaç que el teu ordinador de taula, i mai t'hi acabaràs d'enganxar. Però si fas una bona inversió i una bona tria, pot ser que oblidis el teu sobretaula!
Conclusió final: si estàs disposast a fer una despesa considerable, val la pena. Si no, tindràs un ordinador segurament inferior quant a rendiment, velocitat, etc.
A veure què decideixes. ▲ Collapse | |
|
|
Jo n'estic molt contenta :-) | Sep 17, 2003 |
Hola Àngel i Ariadna,
com tot, tot depèn de la finalitat amb què el facis servir. Si hi treballaràs esporàdicament i és per poder moure`t per la casa, doncs sí, millor que no carretejar un de fixe...
Però si trobes pesat lo de la pantalla/teclat, potser seria millor que et decantéssis per un altre de fixe i posar-lo en una altra habitació?
Jo em vaig comprar el portàtil l'estiu passat i, ... See more Hola Àngel i Ariadna,
com tot, tot depèn de la finalitat amb què el facis servir. Si hi treballaràs esporàdicament i és per poder moure`t per la casa, doncs sí, millor que no carretejar un de fixe...
Però si trobes pesat lo de la pantalla/teclat, potser seria millor que et decantéssis per un altre de fixe i posar-lo en una altra habitació?
Jo em vaig comprar el portàtil l'estiu passat i, la veritat, GENIAL, perquè això m'ha permés pujar a Anglaterra i no haver-me d'amoïnar per la feina (ara el "problema" és que la feina SEMPRE va amb mi!)
Jo la veritat és que m'hi he acostumat molt i ara se'm fa estrany, fins i tot, l'ordinador fixe a casa meva... Això sí, el mouse imprescindible. Reconec que jo sóc molt de mouse, però de totes maneres és molt millor per moure's per la pantalla.
Si apart de traslladar-te de lloc per la casa, tens plans de marxar fora algun dia, COMPRA-TE'L. These are my words of
wisdom ▲ Collapse | | | xima Local time: 20:42 અંગ્રેજી થી કેટલાન + ... Incomodíssim per a la feina diària | Sep 17, 2003 |
Hola, Angel.
L'Ariadna té raó. El portàtil té quatre avantatges, tot s'ha de dir, però si hi has de treballar contínuament et tornaràs mico.
El teclat és petit i estret, la pantalla, segons com, es veu fatal, i el ratolí sempre l'hi has d'acabar acoblant perquè aquell quadradet --o pitjor, la boleta!-- és per perdre la paciència.
En una paraula, si el tens de més a més, fantàstic. Si el vols com a "campament base", jo de tu no ho faria...
Salut i fin... See more Hola, Angel.
L'Ariadna té raó. El portàtil té quatre avantatges, tot s'ha de dir, però si hi has de treballar contínuament et tornaràs mico.
El teclat és petit i estret, la pantalla, segons com, es veu fatal, i el ratolí sempre l'hi has d'acabar acoblant perquè aquell quadradet --o pitjor, la boleta!-- és per perdre la paciència.
En una paraula, si el tens de més a més, fantàstic. Si el vols com a "campament base", jo de tu no ho faria...
Salut i fins aviat.
Xima
P.S Vaig trobar un pèl massa tard la cadena del "Trenquem el gel?" que va obrir l'Ariadna (vas ser tu, oi?) però ja ens anirem veient/escrivint i fent les presentacions.
Endavant! ▲ Collapse | | |
P.S Vaig trobar un pèl massa tard la cadena del "Trenquem el gel?" que va obrir l'Ariadna (vas ser tu, oi?) però ja ens anirem veient/escrivint i fent les presentacions.
Endavant!
[/quote]
Hola Xima,
Sí, vaig ser jo qui va obrir la cadena del "Trenquem el gel?". Sàpigues que encara ets a temps a afegir-hi la teva, si vols...
Benvinguda!
Ariadna | | | Sheila Hardie સ્પેન Local time: 20:42 સભ્ય કેટલાન થી અંગ્રેજી + ... Jo també estic molt contenta del meu portàtil:-) | Sep 17, 2003 |
Hola!
Jo també estic molt contenta del meu portàtil Fa dos anys vaig comprar un Macintosh PowerBook G4 i no he tingut cap problema amb la pantalla. De fet, m’encanta aquesta pantalla – és molt millor que la que tenia abans amb l’ordinador fixe.
Ara faig servir el portàtil cada dia perquè ja no tinc ordinador fixe. Com la Dolly, trobo que és molt útil perquè viatjo força.
En ... See more Hola!
Jo també estic molt contenta del meu portàtil Fa dos anys vaig comprar un Macintosh PowerBook G4 i no he tingut cap problema amb la pantalla. De fet, m’encanta aquesta pantalla – és molt millor que la que tenia abans amb l’ordinador fixe.
Ara faig servir el portàtil cada dia perquè ja no tinc ordinador fixe. Com la Dolly, trobo que és molt útil perquè viatjo força.
En quan al quadradet tàctil…al principi el feia servir sense problemes, però ara tinc un ratolí d’aquests sense cables (infraroig) ergonòmic i la veritat és que va molt millor.
Sheila
[Edited at 2003-09-17 18:51] ▲ Collapse | |
|
|
Problemes amb l'esquena | Sep 17, 2003 |
Hola a tot(e)s,
Tinc un portatil que faig servir per fer traduccions als caps de setmana quan anem amb la familia a Sant Feliu de Guixols.
Es una eina imprescindible per casos on haig d'acceptar feina, però sé que no seré a casa. (En un mon ideal els traductors també tindrem "weekend" .-(
Vaig accomodar-me als inconvenients de la pantalla tactil (al final m'encanta), les tecles mes petites, etc....
Però vigileu! La posicio de la pantalla ... See more Hola a tot(e)s,
Tinc un portatil que faig servir per fer traduccions als caps de setmana quan anem amb la familia a Sant Feliu de Guixols.
Es una eina imprescindible per casos on haig d'acceptar feina, però sé que no seré a casa. (En un mon ideal els traductors també tindrem "weekend" .-(
Vaig accomodar-me als inconvenients de la pantalla tactil (al final m'encanta), les tecles mes petites, etc....
Però vigileu! La posicio de la pantalla del meu sobre taula em deixa veure el text en linea directe amb els ulls. Amb el portatil t'has de mirar cap a baix per força. Despres de varios hores en aquesta posiciò pots tenir un mal de esquena brutal!
Aleshores, com moltes coses en la nostra professiò s'ha de fer una balança dels convenients amb els inconvenients.
Sort i salut!
Berni
PD Vaig comprar el meu portatil de segona mà i... toca fuste... no he tingut cap problema amb el.... fins ara - Nou, son molt cars!!!.
PPD Val la pena agafa un amb DVD per a tenir un portatil "home cinema" també. No en tinc, però la proxima ho tindrà ▲ Collapse | | | jo soc super fan del meu portàtil | Sep 18, 2003 |
A mi m'agrada molt: l'unic problema que li veig es el ratoli, però he acabat amb un USB (es a dir, fent anar un ratolinet tradicional). El teclat petit em va molt be i pico molt mes de pressa que amb un dels altres. Ara, si fas anar TRADOS, trobes a faltar tots els "shortcuts" pels quals necessites teclat numèric. Per a mi es el principal inconvenient.
I el millor es que te'l pots endur allà on vagis. Si ara tingues el meu portàtil aqui,
podria escriure amb accents ... See more A mi m'agrada molt: l'unic problema que li veig es el ratoli, però he acabat amb un USB (es a dir, fent anar un ratolinet tradicional). El teclat petit em va molt be i pico molt mes de pressa que amb un dels altres. Ara, si fas anar TRADOS, trobes a faltar tots els "shortcuts" pels quals necessites teclat numèric. Per a mi es el principal inconvenient.
I el millor es que te'l pots endur allà on vagis. Si ara tingues el meu portàtil aqui,
podria escriure amb accents
En tot cas, busca'n un de segona mà, com diu el Berni (el meu tb es de segona mà); sino potser si que t'hi gastes mes del que val. ▲ Collapse | | |
Gràcies a tot(e)s pels vostres consells. Sembla que gairebé tothom coincideix en que un ratolí USB es indispensable o almenys s’agraeix força. I també en que és la millor manera de no perdre (dies de) treball quan es viatja. Jo no viatjo molt, però sí que és cert que quan ho he fet recentment m’ha tocat mirar el correu a un cibercafè. Sí, és tracta més de completar que no pas de substituïr, perquè el fix només té un any i rutlla força bé… el problema sóc j... See more Gràcies a tot(e)s pels vostres consells. Sembla que gairebé tothom coincideix en que un ratolí USB es indispensable o almenys s’agraeix força. I també en que és la millor manera de no perdre (dies de) treball quan es viatja. Jo no viatjo molt, però sí que és cert que quan ho he fet recentment m’ha tocat mirar el correu a un cibercafè. Sí, és tracta més de completar que no pas de substituïr, perquè el fix només té un any i rutlla força bé… el problema sóc jo, que no puc parat quiet i m’agradaria canviar d’habitació cada dia I això amb un ordinador de sobretaula és molt complicat. Tà clar que per a una màquina de un mínim de 40 GB de disc dur, 15 TFT de pantalla i una RAM correcteta cal invertir a partir de 1.800 €. La veritat és que 20 GB no crec que m’els acabi abans de la jubilació ni volent, però posats a treure calers millor comprar una cosa que et convenci de debò. M’apunto l’opció que comenteu d’un ordi de segona mà. El que passa és que, segur que sóc una mica paranoïc i el negoci pot sortir molt bé, però si no és el cas i a la màquina li comencen a sorgir problemetes m’en penediré de no haver-ne comprat un de nou. Bé, en qualsevol cas, us agreixo moltíssim els vostres comentaris i m’en vaig a la FNAC i altres sanctuaris del consum de masses a comparar preus i models aviam com està la cosa! Fins aviat ▲ Collapse | | | Paul Roige (X) સ્પેન Local time: 20:42 અંગ્રેજી થી સ્પેનીશ + ... Enveja Mac-quinera | Sep 18, 2003 |
Sheila Hardie wrote:
Hola!
Jo també estic molt contenta del meu portàtil  Fa dos anys vaig comprar un Macintosh PowerBook G4 i no he tingut cap problema amb la pantalla. ..
Sheila
[Edited at 2003-09-17 18:51]
Aï, quina enveja! Un dia em vindran els reis mags amb un Maquito com el teu si em porto bé (lo segon força complicat).
Aï!
P | |
|
|
Sheila Hardie સ્પેન Local time: 20:42 સભ્ય કેટલાન થી અંગ્રેજી + ... Un Mac molt maco:-) | Sep 18, 2003 |
Aï, quina enveja! Un dia em vindran els reis mags amb un Maquito com el teu si em porto bé (lo segon força complicat).
Aï!
P 
Gràcies, Paul! El meu Mac s'ha quedat tot content amb el que li has dit:-) Ara funciona millor i tot
Que tinguis sort amb els Reis Mags:-)
Sheila
[Edited at 2003-09-18 10:16] | | | કોઇ મધ્યસ્થી સ્પષ્ટ રીતે આ મંચ માટે નિમવામાં આવ્યો નથી. સાઇટના નિયમોના ઉલ્લંઘનોની જાણ કરવા અથવા મદદ મેળવવા, કૃપા કરી સાઇટ સ્ટાફ » નો સંપર્ક કરો Ordinador portàtil Trados Studio 2022 Freelance | The leading translation software used by over 270,000 translators.
Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop
and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.
More info » |
| Trados Business Manager Lite | Create customer quotes and invoices from within Trados Studio
Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.
More info » |
|
| | | | X Sign in to your ProZ.com account... | | | | | |